Surađujem s mojim gradom

Error message

  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).

Prijava: Naknadno ugrađeni kalorimetri (Tuzla)

Naknadno ugrađeni kalorimetri
Toplifikacija |
15.03.2021. |
Odgovoreno |
Potrebno vrijeme za odgovor: 95 sati/a
Pitanje korisnika

Poštovanje,

Živim u ulici Branilaca Bosne br. 29 i želio bih da mi predstavnici Centralnog grijanja objasne šta podrazumjevaju pod "naknadno ugrađenim Kalorimetrima"?

Više služe kao protočni bojleri, nego kalorimetri. Da li su ti kalorimetri prošli Tehničke uslove za priključenje na sistem daljinskog grijanja? Da li je izvršena stavka VI? Stavljanje instalancije u pogon? Da li su napravili propust od Člana 35 do 40. Da li je to razlog zbog čega stanari plaćaju cijenu grijanja više od 50% nego da plaćaju po kvadratnom metru? Da li je odlukom Općinskog vijeća ostavljena mogućnost u stambenim zgradama da plaćaju cijelu godinu, bez potpisa svih stanara, ako cijena po vašoj metodologiji prelazi odluku o visini plaćanja odlukom Općinskog vijeća od 2009 godine?

Unaprijed hvala na odgovoru.

Odgovor iz grada

„Poštovani,

Sintagma "naknadno ugrađeni kalorimetri" za objekat u ul Branilaca Tuzle br.29 nije korištena u službenoj komunikaciji sa predstavnikom ovog ulaza niti sa nekim korsnikom iz ovog ulaza. Riječ naknadno spomenuta je samo u tipu verifikacije mjerila koja može biti prva, redovna i naredna ili naknadna. Radnje sprovedene za priključenje ovog objekta od strane Centralnog grijanja d.d. Tuzla su bile u skladu sa Opštim i tehničkim uslovima za priključenje na sistem daljinskog grijanja i isporuke toplinske energije (akti na koje je Općinsko vijeće Tuzla, dana 28.01.2010. godine, dalo saglasnost broj 01-05-610-2010 alineja 1). Nedostaci unutar objekta nisu u ingerenciji distributera toplotne energije, a bilo ih je ponajviše zato što sistemski nisu ugrađeni uređaji za stanove kojim bi se regulisala isporuka toplinske energije, nego je ugrađen samo uređaj za mjerenje, dok su uređaji za regulisanje isporuke bili ugrađivani individualno (radijatorski ventili sa termostatskim glavama).

Odgovor na stavke u obrazloženju:

(1) Troškovi zagrijavanja: Korisniku koji se žalio pojašnjeno je dopisom od 3.2.2021.godine na koji način se može provesti promjena tarifne grupe, odnosno provesti uslov iz Odluke Općinskog vijeća iz decembra 2009.g. o saglasnosti na Odluku na cijenu po MWh u kojoj je napisano da je cijena za sve tarifne grupe ista i iznosi 61,80 KM po MWh, uz uslov da cijena utvrđena ovom metodologijom obračuna po MWh toplotne energije ne smije biti veća od visine naknade obračunate prema površini grijanja. Mi smo svim korisnicima pojašnjavali kako ovo treba važiti za cjelokupnu sezonu i da trebaju svi korisnici sa jednog obračunskog mjerila biti saglasni za implementaciju ovog uslova. Za nove višestambene objekte do sada nije ovaj uslov primjenjen, jer nije bilo vlasnika koji plaćaju račune više u odnosu na obračun prema površini grijanja kada se cijela sezona uzme u obzir. Međutim za energetski nepovoljne individualne stambene objekte ovaj uslov se primjenjuje od donošenja ove odluke. Nakon reklamacije vlasnika po isteku sezone grijanja, na štetu distributera vrši se storniranje računa korisnika kojim se fakturiše po utrošenoj energiji do iznosa koji bi oni platili za fakturisanje po površini grijanja. Ova odluka je donesena kada je bilo vrlo malo korisnika koji su imali ugovore o zagrijavanju na osnovu utrošene toplotne energije, tako da je istu potrebno revidovati. U sklopu ove odluke nužno je revidovati i cijenu koja treba sadržavati fiksni i varijabilni dio troška.

(2) nemogućnost rješenja problema grijanja: rješenje je jednostavno i većina vlasnika stanova u istom objektu sa sama riješila ispravnom ugradnjom regilacionih elemenata npr. radijatorske ventile sa termostatskim glavama.

(3)izostanak adekvatne komunikacije sa Centralnim grijanjem d.d. Tuzla i nadležnim službama: u prilogu Vam dostavljamo reklamacije u elektronskoj formi g. Jahić Senadina i odgovore koji su mu slati elektonskom poštom i preko protokola. Odgovoreno i predstavnicima etažnih vlasnika na njihov upit.

(4) sumnja u tehničku ispravnost sistema: sistem mjerenja i regulacije u pojedinim stanovima u predmetnom objektu, nije najbolje riješen što je pojašnjeno u obrazloženju, ali su vlasnici stanova svojim djelovanjem uspjeli da racionaliziraju troškove zagrijavanja. Distributer je svoje odradio regulacijom i održavanjem podstanice.

Dodatno obrazloženje Centralnog grijanja d.d. Tuzla za objekat ul Branilaca BIH br.29:

Višestambeni objekt na adresi ul. Branilaca Bosne i Hercegovine br.29 je prvi objekat u gradu Tuzla u kojem su ugrađena individalna razdjelna mjerila za svaki stan. Investitor gradnje ovog objekta bilo je privatno lice g. Memić Mehmedalija. Na zahtjev investitora Načelna saglasnost saglasnost za obezbjeđenje toplinske energije iz sistema daljniskog grijanja grada Tuzla mu je izdata 30.09.2009. godine, u kojoj su navedeni tehnički uslovi priključenja i obaveze investitora. Predstavnik investitora je predao Izvedbene projekte instalacije centralnog grijanja, vrelovodnog priključka i toplinske podstanice. Investitor je dobio Rješenje odobrenje za upotrebu dana 28.06.2010. godine od Službe za prostorno uređenje i zaštitu okoline. U dostavljenom izvedbenom projektu instalacije centralnog grijanja nisu bila specificirana i ucrtana razdjelna interna mjerila za svaki stan. Izvođač je za investitora u toku izgradnje objekta izvršio ugradnju razdjelnih internih mjerila za svaki stan. Razdjelna mjerila su bila ugrađena za svaki stan. Izvođač je za investitora ugradio razdjelna mjerila u manje limene ormare u kojima je manipulacija i rad na mjerilima otežana što je navedeno kao primjedba i izvođač je ispravio instalaciju unutar postojećih ormara, ali ormari nisi zamjenjeni većim. Uz mjerila nisu bili ugrađeni ručni balans ventili, dok za termostatske glave na radijatorskim ventilima, kojima bi se regulisala isporuka energije, nismo bili upoznati kao predstavnici distributera, jer to i nije naša obaveza. Ništa od instalacije unutar zgrade po zakonu ne pripada Centralnom grijanju d.d. Tuzla kao distributeru toplinske energije niti je predstavnik Centralnog grijanja d.d. Tuzla uključen u rad komisije za tehnički prijem objekata. Tip ugrađenih individualnih razdjelnih mjerila-kalorimetara bio je u skladu sa Tehničkim uslovima za priključenje na sistem daljinskog grijanja i isporuke toplinske energije. Investitor je 10.9.2010. godine zahtjevao priključenje objekta na sistem daljinskog grijanja Tuzla i predao saglasnost svih korisnika za potpisivanje ugovora o isporuci toplinske energije kao tarifne grupe I.2. domaćinstva obraču po MWh, podgrupa raspodjela prema internim brojilima-kalorimetrima, koje su vlasnici stanova ovog objekta, prije početka sezone grijanja 2010/2011, i potpisali sa Centralnim grijanjem d.d. Tuzla.

Obračunsko mjerilo toplotne energije se nalazi na primaru vrelovodne podstanice i ono je zajedničko za sve korisnike ovog objekta. U skladu sa Tarifnim pravilnikom sva utrošena energija se raspodjeljuje preko razdjelnih mjerila na mjesečnom nivou, a razlika utroška između očitanja na obračunskom mjerilu u podstanici i sume razdjelnih mjerila koji su ugrađeni ispred stanova u stubištu zgrade raspodjeljuje se na osnovu instalisane toplinske snage svakog stana (veličine radijatora) iz projekta. Fiksnog dijela računa nema, odnosno iznosi nula, jer je na taj način dobijena saglasnost na cijenu od strane Općinskog vijeća iz oktobra 2009. godine. Ta tarifna stavka postoji u Tarifnom pravilniku.

Prilikom puštanja toplotne energije prije sezone 2010/2011 utvrđeno je da u stanovima nisu sistemski ugrađene termostatske glave na radijatorskim ventilima od strane investitora nego su iste ugrađivali vlasnici pojedinačno. Postojanje tremostatske glave na ventilima omogućava korisniku da na lokalnom nivou, za svaku sobu, podešava željenu temperaturu ako im je temperatura koja se u podstanici podešava na nivou objekta visoka. Na taj način korisnik racionalizira potrošnju toplotne energije i utiče direktno na svoj račun za zagrijavanje. Prilikom izgradnje ovog objekta nisu bili za stanove ugrađeni ručni balans ventil ni u ormaru u kojem je ugrađeno mjerilo zbog dimenzija ormara niti u stanu na krugu grijanja. Podešenje protoka bi se moglo izvršiti i na svakom radijatoru, ali ti je nešto dugotrajniji proces, ali je moguće pogotovo prilikom ugradnje termostatskih glava na ventila. Korisnici u ovoj zgradi su se u prvoj sezoni educirali i od strane predstavnika distributera i lično, tako da nije bili puno reklamacija računa. Normalno je da kroz racionalnu potrošnju račun u januaru bude viši od računa u martu ili aprilu, ali kumulativno u zbiru za cijelu sezonu korisnici nisu imali primjedbe. Reklamacije su počele biti učestale kada je stan u ovom objektu kupio g.Senadin Jahić u januaru 2020. godine. Korisnik je upućivao reklamacije elektronskom poštom na koju mu je odgovarano te je i na reklamaciju od 28.decembra 2020.g. otvoren radni nalog i gospodinu se na licu mjesta u njegovom stanu pojasnilo da mjerilo toplotne energije nema nikakvu grešku na zaslonu, da je protok kroz njegove radijatore viši od projektovanog i da nema termostatskih glava na radijatorskim ventilima i predložena mu ugadnja istih kako bi mogao regulisati svoju potrošnju. Mjerila toplotne energije, kao i sva instalacija grijanja u objektu, nisu vlasništvo Centralnog grijanja d.d. Tuzla kao distributera. Vlasnik stana je i vlasnik svog mjerila toplotne energije. Korisnici ovog objekta su bili upućivani na potrebu verifikacije njihovih mjerila, kao i njihov Upravitelj za potrebu organizacije istog. Centralno grijanje je vlasnik vrelovodnog priključka i toplinske podstanice koja nam je predata u skladu sa procedurom i to obračunsko mjerilo verifikujemo u skladu sa zakonom. Očitanje internih razdjelnih mjerila u ovom objektu se vrši radijskim putem i kad se ustanovi neispravnost nekog mjerila šalje se vlasniku dopis sa obavezom popravka uz verifikaciju ili zamjene istog uz prvu verifikaciju.“

S poštovanjem,

Centralno grijanje dd Tuzla