Prijava: Sanitarno-inspekcijski i nadzor Službe civilne zaštite nad upraviteljem i predstavnikom ulaza Maršala Tita 68 (Tuzla)
// *identiteti pojedinaca iz prijave proslijeđeni interno; Moderetor Centra72*
PODNOSILAC ZAHTJEVA:
Ime, prezime, e-mail i broj mobitela podnosioca zahtjeva unešen je u ponuđena polja prilikom popunjavanja online zahtjeva na platformi centar72.ba/tuzla i na taj način dostavljeni naslovljenim gradskim Službama.
Adresa podnosioca zahtjeva nije unešena, obzirom da za adresu ne postoji predviđeno polje na platformi centar72.ba/tuzla, ali je adresa, zajedno sa svim ostalim kompletnim podacima podnosioca zahtjeva dostavljena naslovljenim Službama putem službenih e-mail adresa.
ZA:
1. Sanitarna inspekcija, putem Glavnog inspektora za Inspektorat komunalne i sanitarne djelatnosti Službe za inspekcijske poslove Grada Tuzla, F. J.
- putem online platforme centar72.ba/tuzla
- putem službene e-mail adrese: jazidf@tuzla.ba
2. M. S., šef Odjeljenja na nadzor, održavanje i upravljanje zajedničkim dijelovima zgrade u Službi civilne zaštite Grada Tuzla
- putem online platforme centar72.ba/tuzla
- putem službene e-mail adrese: seadm@tuzla.ba
PREDMET:
Zahtjev za vršenje sanitarnog inspekcijskog nadzora i nadzora nad radom od strane Službe civilne zaštite radi povrede člana 28. stav 1. tačka a) Zakona o korištenju, upravljanju i održavanju zajedničkih dijelova i uređaja zgrade, člana 10. tačka 5. Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti i člana 9. stav 1. tačka 11. Odluke o kućnom redu u stambenim zgradama
U skladu sa članom 87. stav 1. Zakona o inspekcijama Tuzlanskog kantona ("Službene novine TK", broj: 12/2020 i 1/2022) dana 19.06.2022. godine podnosim:
Zahtjev za vršenje inspekcijskog nadzora i nadzora nad radom nad sljedećim subjektima nadzora i mjestima vršenja nadzora:
1. "Tehkomerc" d.o.o. Tuzla, Goli Brijeg 7, Tuzla,
2. D. O., zakonski zastupnik - direktor "Tehkomerc" d.o.o. Tuzla, Goli Brijeg 7, Tuzla,
3. "Tehkomerc" d.o.o. Tuzla, Podružnica "Eurostan" Tuzla, ul. Goli Brijeg 7A, Tuzla,
4. N. A., Rukovodilac "Tehkomerc" d.o.o. Tuzla, Podružnica "Eurostan" Tuzla, ul. Goli Brijeg 7A, Tuzla i
5. D. M. iz Tuzle, Maršala Tita 68, sprat 1., stan broj 40, kao Predstavnik etažnih vlasnika ulaza Maršala Tita 68,
radi povrede:
- člana 28. stav 1. tačka a) i t) Zakona o korištenju, upravljanju i održavanju zajedničkih dijelova i uređaja zgrade ("Službene novine TK", broj: 14/2015, u daljem tekstu: Zakon o korištenju),
- člana 10. tačka 5. alineja 7. Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti ("Službene novine F BIH", broj: 29/05) u vezi sa članovima 10. stav 1. tačka b) alineja 5) i 12. stav 1. tačka p) i stav 2. Pravilnika o načinu obavljanja obavezne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije ("Službene novine F BIH", broj: 30/16) i
- člana 9. tačka 11. Odluke o kućnom redu u stambenim zgradama - prečišćeni tekst ("Službeni glasnik Grada Tuzla", broj: 11/19, u daljem tekstu: Odluka o kućnom redu).
Nadležnost Službe za inspekcijske poslove Grada Tuzla - sanitarna inspekcija, određena je članom 10. stav 2. Odluke o kućnom redu u vezi sa članom 16. alineja 1. Odluke o organizaciji i djelokrugu rada uprave Grada Tuzla prečišćeni tekst ("Službeni glasnik Grada Tuzla", broj: 8/19, u daljem tekstu: Odluka o organizaciji), te članom 14. stav 2. alineja 23. Statuta Grada Tuzle ("Službeni glasnik Grada Tuzla", broj: 06/21).
Nadležnost Službe civilne zaštite Grada Tuzla određena je članom 37. stav 2. Zakona o korištenju u vezi sa članom 19. alineje 1., 19. i 21. Odluke o organizaciji.
Ukoliko naslovljene Službe smatraju da u određenim dijelovima ovog zahtjeva nisu nadležne za postupanje, a poznato im je koji je organ nadležan, iste će bez odlaganja zahtjev proslijediti nadležnom organu i o tome obavijestiti podnosioca zahtjeva, shodno članu 65. stav 4. u vezi sa članom 68. Zakona o upravnom postupku F BIH ("Službene novine F BIH", broj: 2/98 i 48/99).
ČINJENIČNO STANJE:
Upravitelj ulaza zgrade na adresi Maršala Tita 68, Tuzla, od 01.05.2020. godine je "Tehkomerc" d.o.o. Tuzla, ulica Goli Brijeg 7, u daljem tekstu: Upravitelj, zastupan po zakonskom zastupniku D. O., direktoru. Djelatnost upravljanja Upravitelj obavlja putem svoje Podružnice "Eurostan" Tuzla, ul. Goli Brijeg 7A, kojom rukovodi N. A.. Predstavnik etažnih vlasnika ulaza zgrade na adresi Maršala Tita 68, Tuzla, također od 01.05.2020. godine, je D. M., nastanjen na adresi Maršala Tita 68, sprat I, stan broj 40, u daljem tekstu: Predstavnik. Podnosilac zahtjeva je etažni vlasnik stana u ulazu na adresi Maršala Tita 68, Tuzla.
Od 01.05.2020. godine, kao dana prijema ulaza na upravljanje od strane Upravitelja i izbora Predstavnika, pa do 19.06.2022. godine, kao dana podnošenja ovog zahtjeva, proteklo je dvije godine i 49 dana. U navedenom periodu su Upravitelj, kao privredno društvo i Predstavnik, kao fizičko lice, bili u obavezi da četiri puta obave i omoguće provođenje obavezne dezinsekcije i deratizacije zajedničkih dijelova i uređaja zgrade.
Naime, članom 28. stav 1. tačka a) Zakona o korištenju propisano je da je upravljanje i održavanje zajedničkih dijelova i uređaja zgrade obaveza upravitelja, a pod redovnim održavanjem, shodno članu 29. stav 1. tačka u) istog Zakona, smatra se i dezinsekcija i deratizacija zajedničkih prostorija zgrade i posebnih dijelova i uređaja zgrade kada se obavlja u cijeloj zgradi u cilju trajnog otklanjanja štetočina i gamadi. Obaveza Upravitelja da vrši redovne tromjesečne kontrole ulaza uz sačinjavanje izvještaja koji sadrži prijedlog redovnih popravaka koji dostavlja Predstavniku i Gradu, propisana je članom 28. stav 1. tačka o) Zakona o korištenju, dok je obaveza Predstavnika da dogovara sa Upraviteljem poslove održavanja i da vrši kontrolu provođenja godišnjeg plana održavanja zajedničkih dijelova i uređaja zgrade određena članom 13. stav 1. tačka c) i e) ovog Zakona. Obaveza Upravitelja da bez odlaganja preduzima radnje na otklanjanju kvarova koji mogu ugroziti zdravlje etažnih vlasnika utvrđena je članom 28. stav 1. tačka t) istog Zakona.
Nadalje, članom 3. stav 1. Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti je propisano da je zaštita od zaraznih bolesti dužnost privrednih društava i fizičkih lica. U opće mjere za sprečavanje i suzbijanje zaraznih bolesti spada vršenje obavezene (preventivne) dezinsekcije i deratizacije, shodno članu 10. tačka 5. alineja 7. istog Zakona. Članom 10. stav 1. tačka b) alineja 5) Pravilnika o načinu obavljanja obavezne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije ("Službene novine F BIH", broj: 30/16) je određeno da se obavezna preventivna dezinsekcija obavlja svakih 180 dana u kanalizacionim sistemima, šahtovima i energetskim kanalima toplovodnih, električnih, telefonskih i drugih instalacija, dok se obavezna sistemska preventivna deratizacija, shodno članu 12. stav 1. tačka p) i stav 2. istog Pravilnika, provodi dva puta godišnje, proljeće i jesen, a obuhvata pomoćne prostore stambenih zgrada, uključujući: podrume, tavane, dvorišta, smetljarnike, te prostorije za ostavljanje poljoprivrednih mašina i oruđa.
Međutim, Upravitelj i Predstavnik nisu ispunili svoje obaveze propisane gore navedenim zakonskim odredbama, niti su putem oglasne ploče ulaza, specifikacije računa ili na drugi način obavijestili etažne vlasnike o izvršenoj dezinsekciji i deratizaciji, a jedini trag o eventualno izvršenoj dezinsekciji i deratizaciji predstavlja poderana naljepnica firme "Vega-Mix Sanitacija" d.o.o. Tuzla, ul. Rudarska 61, koja je postavljena u liftu, na kojoj se nalazi pečat ove firme, ali se ne vidi godina obavljanja niti obim izvršene usluge, a fotografiju predmetne naljepnice dostavljam u prilogu.
Iz navedenog proizilazi da Upravitelj nije vršio upravljanje i održavanje zajedničkih dijelova i uređaja zgrade u skladu sa članom 28. stav 1. tačka a) Zakona o korištenju, kao ni obavezu da bez odlaganja preduzima radnje na otklanjanju kvarova koji mogu ugroziti zdravlje etažnih vlasnika shodno članu 28. stav 1. tačka t) istog Zakona, zbog čega zahtjevam da se, shodno članu 39. stav 1. tačke d) i f) i stav 2. Zakona o korištenju, Upravitelj kazni za prekršaj novčanim kaznama u iznosima od po 1.000,00 KM do 5.000,00 KM za svaki prekršaj, a odgovorno lice Upravitelja novčanim kaznama u iznosima od po 200,00 KM do 1.000,00 KM za svaki prekršaj.
Iz navedenog također proizilazi da Upravitelj, kao privredno društvo, nije obavio obaveznu preventivnu dezinsekciju i deratizaciju predviđenu članom 10. tačka 5. Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti, a bio je dužan osigurati njenu provedbu na propisan način, zbog čega zahtjevam da se, u skladu sa članom 66. stav 1. tačka 3. i stav 2. istog Zakona, Upravitelj kazni za prekršaj novčanom kaznom u iznosu od 3.000,00 KM do 10.000,00 KM, a odgovorno lice Upravitelja novčanom kaznom u iznosu od 500,00 KM do 2.000,00 KM.
Kako Predstavnik, kao fizičko lice, svojim činjenjem i nečinjenjem nije omogućio provođenje obavezne dezinsekcije i deratizacije predviđene članom 10. tačka 5. Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti, iako je bio dužan osigurati njihovo provođenje, zahtjevam da se isti, shodno članu 70. stav 1. tačka 2. istog Zakona, kazni za prekršaj novčanom kaznom u iznosu od 100,00 KM do 2.000,00 KM.
Osim navedenog, Upravitelj i Predstavnik su prekršili odredbu člana 9. tačka 11. Odluke o kućnom redu, na način da nisu osigurali ulazak u zajedničke prostorije ekipama za dezinsekciju i deratizaciju, iako su to dužni. Navedeno proizilazi iz činjenice da Predstavnik, po vlastitoj izjavi, ne zna, iako to znaju svi ostali etažni vlasnici zgrade koji su ga više puta na to upozoravali, ko je od etažnih vlasnika protupravno prisvojio i zaključao pojedine podrumske prostore sa dijelom zajedničkih vodovodnih i kanalizacionih instalacija, kao i zajedničke prostorije za odlaganje otpada (bivše smetljarnike, sada ostave) koji se nalaze na svakom spratu, zbog čega dezinsekciju i deratizaciju ne bi bilo moguće ni obaviti u potpunosti i u skladu sa propisima, čak da za to i postoji volja od strane Upravitelja i Predstavnika.
Kako Upravitelj i Predstavnik nisu osigurali ulazak u zajedničke prostorije ekipama za dezinsekciju i deratizaciju shodno članu 9. tačka 11. Odluke o kućnom redu, iako su to dužni, zahtjevam da se isti, u skladu sa članom 15. stav 3. Odluke, kazne za prekršaj novčanom kaznom u iznosu od po 150,00 do 300,00 KM.
Osim predloženih novčanih kazni za subjekte nadzora, zahtjevam da nadležni inspektor, ukoliko utvrdi da subjekt nadzora ne postupa u skladu sa propisima, rješenjem naloži da se utvrđeni propusti i nepravilnosti otklone u propisanom roku, shodno članu 120. tačke a) i m) Zakona o inspekcijama TK, te da izrečene upravne mjere, u skladu sa članom 121. istog Zakona, javno objavi u javnim glasilima, čime bi se postigla potpunija svrha inspekcijskog nadzora, obzirom da, navedeni Upravitelj i Predstavnik, ali i drugi upravitelji i predstavnici u Gradu Tuzla, već dugi niz godina krše navedene zakonske odredbe.
Postupak inspekcijskog nadzora od strane gradskih inspekcija je propisan članovima 70. do 155. u vezi sa članom 63. stav 4. Zakona o inspekcijama Tuzlanskog kantona.
Predlažem da sanitarni inspektor, po potrebi u saradnji sa ovlaštenim licem Službe civilne zašite, prilikom vršenja inspekcijskog nadzora nad gore navedenim subjektima nadzora i mjestima nadzora, a u skladu sa ovlaštenjima iz člana 70. stav 2. tačke b), d), e), f), g) i j) Zakona o inspekcijama TK:
- izvrši uvid u poslovne knjige i drugu dokumentaciju Upravitelja, kao i opšte i pojedinačne akte i ugovore koji su od značaja za vršenje inspekcijskog nadzora, na okolnost ne posjedovanja potpisanih naloga za redovno obavljenu dezinsekciju i deratizaciju, ne postojanja aktuelnog ugovora sa ovlaštenim pravnim licem za obavljanje dezinsekcije i deratizacije, ne postojanja originalnih ovjerenih računa za sve obavljene usluge dezinsekcije i deratizacije u navedenom periodu; ne knjiženja skidanja sredstava sa zajedničkog računa ulaza u svrhu plaćanja svih obavljenih dezinsekcija i deratizacija ili isplaćivanja istih sredstava sa zajedničkog računa u svrhu plaćanja neobavljene dezinsekcije i deratizacije, ne posjedovanja dokumentacije o izvršenim obaveznim redovnim tromjesečnim kontrolama ulaza uključujući izvještaja sa prijedlogom redovnih popravaka u koje spada i dezinsekcija i deratizacija i ne dostavljanja istog Predstavniku i Gradu u roku od pet dana od dana izvršene kontrole;
- izvrši uvid u dokumentaciju Predstavnika, kao i pojedinačne akte i ugovore koji su od značaja za vršenje inspekcijskog nadzora, na okolnost neposjedovanja dokumentacije i računa o redovno obavljenoj dezinsekciji i deratizaciji i ne potpisivanja naloga Upravitelju radi angažovanja ovlaštenog pravnog lica za obavljanje dezinsekcije i deratizacije;
- sasluša zakonskog zastupnika Upravitelja, kao i rukovodioca Podružnice "Eurostan", N. A. na sve prethodno navedene okolnosti;
- sasluša Predstavnika na sve prethodno navedene okolnosti, kao i na okolnost nemogućnosti pristupa pojedinim podrumskim prostorima i većini zajedničkih ostava (smetljarnika) koji se nalaze na svakom spratu;
- kao svjedoke sasluša etažne vlasnike stanova ulaza na adresi Maršala Tita 68, Tuzla, a čija je izjava od značaja za utvrđivanje činjenica u vršenju inspekcijskog nadzora, i to: *identiteti proslijeđeni interno* sve na okolnosti ne vršenja redovne dezinsekcije i deratizacije u gore navedenom periodu, neobavještavanja etažnih vlasnika o izvršenim dezinsekcijama i deratizacijama ili o namjeri vršenja istih, protupravne uzurpacije zajedničkih podrumskih prostora i zajedničkih prostorija za odlaganje otpada (sada ostava) na spratovima od strane pojedinih etažnih vlasnika, kao i na okolnost da je Predstavnik duže vrijeme upoznat o uzurpaciji zajedničkih prostorija i da ništa nije poduzeo u cilju rješavanja ovih nezakonitih radnji;
- u prisustvu Predstavnika i gore navedenih svjedoka pregleda zajedničke dijelove i uređaje ulaza na adresi Maršala Tita 68, Tuzla, a posebno podrumske prostore i zajedničke prostorije za odlaganje otpada (sada ostave) koji se nalaze na svakom spratu, radi utvrđivanja svih naprijed navedenih činjenica;
- u slučaju potrebe za dodatnim podacima, pozove i sasluša podnosioca ovog zahtjeva, shodno članu 109. stav 1. Zakona o inspekcijama TK, i
- po potrebi provede i sve druge potrebne radnje za koje je ovlašten a radi pravilnog i potpunog utvrđivanja činjeničnog stanja.
Činjenice koje su općepoznate i čije postojanje zakon pretpostavlja, ne treba dokazivati, shodno članu 158. stav 2. i 3. Zakona o upravnom postupku, niti se od podnosioca zahtjeva može tražiti dostavljanje dokaza o činjenicama koje brže i lakše može pribaviti organ koji vodi postupak i uvjerenja koja organi nisu dužni izdavati po članu 170. Zakona o upravnom postupku, shodno članu 135. stav 2. istog Zakona.
Također se napominje nadležni inspektor da je obavezan, ukoliko u toku vršenja inspekcijskog nadzora dođe do saznanja o eventualno počinjenom krivičnom djelu od strane subjekata nadzora, o tome obavijestiti nadležno tužilaštvo, shodno članu 70. stav 3. tačka f) Zakona o inspekcijama TK, a ako tokom nadzora utvrdi povredu zakona i propisa kod kojih je za preduzimanje mjera nadležna druga inspekcija ili organ uprave, dužan je bez odlaganja sačiniti službenu zabilješku i putem glavnog inspektora obavijestiti nadležnu inspekciju ili organ uprave, u skladu sa članom 94. istog Zakona.
Ovo posebno iz razloga što u konkretnom slučaju postoje osnovi sumnje da su subjekti nadzora kao i pojedini etažni vlasnici počinili jedno ili više krivičnih djela iz Krivičnog zakona F BIH ("Službene novine F BIH", broj: 36/2003, 21/2004 - ispr., 69/2004, 18/2005, 42/2010, 42/2011, 59/2014, 76/2014, 46/2016 i 75/2017), i to: Prenošenje zarazne bolesti - iz člana 225. stav 1. u vezi sa stavom 3.; Krivotvorenje poslovnih knjiga ili isprava - iz člana 261.; Prijevara - iz člana 294. stav 1.; Zloupotreba povjerenja - iz člana 297. stav 1.; 2.; Samovlašće - iz člana 370. stav 1.; Zloupotreba položaja ili ovlašćenja - iz člana 383.; Nesavjestan rad u službi - iz člana 387. stav 1. u vezi sa stavom 2. i Protuzakonita naplata - iz člana 390.
Prilikom rješavanja zahtjeva rukovoditi se odredbama člana 156. Statuta Grada Tuzle i člana 5. stav 1. i člana 6. i 14. Zakona o upravnom postupku, kojima je propisano da se zahtjev stranke rješava na način i pod uvjetima koji obezbjeđuju maksimalnu transparentnost, jednostavnost i kvalitetno i potpuno rješavanje za što kraće vrijeme.
O poduzetim mjerama potrebno je da me pismeno obavijestite najkasnije u roku od 15 dana od dana okončanja inspekcijskog nadzora, shodno članu 87. stav 3. Zakona o inspekcijama TK, a po mogućnosti i prije, imajući u vidu da je održavanje zajedničkih dijelova i uređaja zgrade i upravljanje zgradom javni interes, shodno članu 1. stav 2. Zakona o korištenju, a sprečavanje i suzbijanje zaraznih bolesti je od interesa za Federaciju BiH, shodno članu 1. Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti.
Ukoliko naslovljene Službe smatraju da ovaj zahtjev sadrži neki formalni nedostatak koji sprečava postupanje po istom, ili da je nerazumljiv ili nepotpun, molim da postupite shodno članu 67. stav 1. Zakona o upravnom postupku i da mi odredite rok za otklanjanje tih nedostataka.
Tuzla, 19.06.2022. godine
PODNOSILAC ZAHTJEVA:
Sa ličnim podacima kako su dostavljeni prilikom popunjavanja zahtjeva na online platformi centar72.ba/tuzla i putem zahtjeva dostavljenog na službene e-mail adrese naslovljenih Službi.
Poštovani,
Zbog prekoračenja broja karaktera koji nam dopušta portal, odgovor nadležne službe je proslijeđen direktno na Vašu mail adresu navedenu u prijavi.
Srdačan pozdrav,
Moderator Centra72.