Prijava: Zahtjev Službi civilne zaštite za nadzor nad radom upravitelja, izvršavanje Zakona o korištenju i Zakona o zaštiti od požara (Tuzla)
PODNOSILAC ZAHTJEVA:
*svi identiteti proslijeđeni interno*
Ime, prezime, e-mail i broj mobitela podnosioca zahtjeva unešen je u ponuđena polja prilikom popunjavanja online zahtjeva na platformi centar72.ba/tuzla i na taj način dostavljeni naslovljenoj Službi Grada.
Adresa podnosioca zahtjeva nije unešena, obzirom da za adresu ne postoji predviđeno polje na platformi centar72.ba/tuzla, ali je adresa, zajedno sa svim ostalim kompletnim podacima podnosioca zahtjeva dostavljena naslovljenoj Službi Grada putem službenih e-mail adresa.
ZA:
1. M. S., šef Odjeljenja na nadzor, održavanje i upravljanje zajedničkim dijelovima zgrade u Službi civilne zaštite Grada Tuzla
- putem online platforme centar72.ba/tuzla
- putem službene e-mail adrese: seadm@tuzla.ba
2. Šef Odjeljenja za zaštitu od požara i vatrogastvo u Službi civilne zaštite Grada Tuzla, putem Pomoćnika gradonačelnika za Službu civilne zaštite Slavka Stjepića
- putem online platforme centar72.ba/tuzla
- putem službene e-mail adrese: slavkos@tuzla.ba
PREDMET: Zahtjev Službi civilne zaštite Grada Tuzla za:
1. nadzor nad radom upravitelja i izvršavanjem člana 28. stav 1. tačka a), o) i t) Zakona o korištenju, upravljanju i održavanju zajedničkih dijelova i uređaja zgrade,
2. nadzor nad izvršavanjem člana 13. stav 1. tačka c) i e) Zakona o korištenju, upravljanju i održavanju zajedničkih dijelova i uređaja zgrade i
3. nadzor nad izvršavanjem i obezbjeđenje izvršavanja člana 5. stav 1. i 2. Zakona o zaštiti od požara i vatrogastvu na području TK i Odluke o organiziranju i funkcioniranju zaštite od požara i vatrogastva, te zahtjev za osiguranje trajnog i neometanog obavljanja organiziranja i provođenja mjera zaštite od požara i vatrogastva.
Nadležnost Službe civilne zaštite Grada Tuzla određena je članom 37. stav 2. Zakona o korištenju, upravljanju i održavanju zajedničkih dijelova i uređaja zgrade ("Službene novine TK", broj: 14/2015, u daljem tekstu: Zakon o korištenju) kojim je propisano da nadzor nad izvršavanjem obaveza iz ovog zakona vrši Grad, kao i članom 19. alineje 1., 13., 19. i 21. Odluke o organizaciji i djelokrugu rada uprave Grada Tuzla prečišćeni tekst ("Službeni glasnik Grada Tuzla", broj: 8/19), kojima je određeno da Služba civilne zaštite Grada Tuzla obezbjeđuje izvršavanje zakona, drugih propisa i općih akata u oblasti zaštite od požara i vatrogastva i upravljanja i održavanja zajedničkim dijelovima i uređajima u zgradi, vrši nadzor nad radom upravitelja i i izdaje prekršajne naloge prema važećim propisima. Nadalje, nadležnost Grada, odnosno Službe civilne zaštite Grada Tuzla, određena je i članom 4. stav 1. Zakona o zaštiti od požara i vatrogastvu na području TK ("Službene novine TK", broj: 1/12, 3/16, u daljem tekstu: Zakon o zaštiti od požara TK), kojim je propisano da je Grad temeljni nosilac organiziranja, pripremanja i provođenja zaštite od požara i vatrogasne djelatnosti, pa je isti dužan osigurati njihovo trajno i neometano obavljanje, na način predviđen tim zakonom i Federalnim zakonom. Osim toga, članom 5. stav 3. u vezi sa članom 6. tačka 1. Odluke o organiziranju i funkcioniranju zaštite od požara i vatrogastva ("Službeni glasnik Općine Tuzla", broj: 3/12) je određeno da Služba civilne zaštite Grada Tuzla, u oblasti zaštite od požara i vatrogastva, izvršava i obezbjeđuje izvršavanje zakona, drugih propisa i općih akata, stara se o organiziranju i sprovođenju mjera zaštite od požara i vatrogastva na području Grada i odgovorna je za stanje te zaštite, vrši nadzor nad sprovođenjem zakona, planova zaštite od požara i provodi preventivne mjere zaštite od požara, a članom 39. iste Odluke je propisano da Služba civilne zaštite Grada Tuzla osigurava trajno i neometano obavljanje zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara od požara kao osnovne djelatnosti vatrogastva. Ukoliko Služba civilne zaštite Grada Tuzla smatra da u određenom dijelu ovog zahtjeva nije nadležna za postupanje, a poznato joj je koji je organ nadležan, taj dio zahtjeva će bez odlaganja proslijediti nadležnom organu i o tome obavijestiti podnosioca zahtjeva, shodno članu 65. stav 4. u vezi sa članom 68. Zakona o upravnom postupku F BIH ("Službene novine F BIH", broj: 2/98 i 48/99).
Upravitelj ulaza zgrade na adresi Maršala Tita 68, Tuzla je "Tehkomerc" d.o.o. Tuzla, ulica Goli Brijeg 7, u daljem tekstu: Upravitelj, zastupan po zakonskom zastupniku D. O., direktoru, a djelatnost upravljanja obavlja putem svoje Podružnice "Eurostan" Tuzla, ul. Goli Brijeg 7A, kojom rukovodi N. A.
Predstavnik etažnih vlasnika ulaza u kolektivnoj stambenoj zgradi na adresi Maršala Tita 68, Tuzla, je D. M., nastanjen na adresi Maršala Tita 68, sprat I, stan broj 40, u daljem tekstu: Predstavnik.
Podnosilac zahtjeva je etažni vlasnik stana u ulazu na adresi Maršala Tita 68, Tuzla.
Održavanje i redovni servisi protivpožarne instalacije i protivpožarnih aparata, uključujući hidrante, protupožarne aparate i crijeva sa mlaznicama, su obaveze Upravitelja. Naime, članom 28. stav 1. tačka a) Zakona o korištenju propisano je da je obaveza upravitelja upravljanje i održavanje zajedničkih dijelova i uređaja zgrade. Zajedničkim dijelovima i uređajima zgrade smatraju se i hidranti, protupožarni aparati i crijeva sa mlaznicama, shodno članu 4. stav 1. tačka j) istog Zakona. Pod redovnim održavanjem zajedničkih dijelova i uređaja zgrade smatraju se redovni servisi protivpožarne instalacije i protivpožarnih aparata, u skladu sa članom 29. tačka o) Zakona o korištenju. Obaveza Upravitelja je i da vrši redovne tromjesečne kontrole ulaza uz sačinjavanje izvještaja koji sadrži prijedlog redovnih popravaka koji dostavlja Predstavniku i Gradu, shodno članu 28. stav 1. tačka o) Zakona o korištenju. Također je obaveza Upravitelja da, shodno članu 28. stav 1. tačka t) Zakona o korištenju, bez odlaganja preduzima radnje na otklanjanju kvarova koji mogu ugroziti život i zdravlje etažnih vlasnika.
Međutim, od 01.05.2020. godine, kao dana prijema ulaza na upravljanje od strane Upravitelja, pa do 21.06.2022. godine, kao dana podnošenja ovog zahtjeva, odnosno u periodu od dvije godine i 51 dana, Upravitelj nije izvršio redovni servisi protivpožarne instalacije i protivpožarnih aparata, uključujući hidrante, protupožarne aparate i crijeva sa mlaznicama, niti je vršio redovne mjesečne kontrole ulaza ni sačinjavao izvještaje sa prijedlozima redovnih popravaka i iste dostavljao Gradu i Upravitelju, zbog čega se Upravitelj, shodno članu 39. stav 1. tačka d) i stav 2. Zakona o korištenju, ima kazniti za prekršaj novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 KM do 5.000,00 KM, a odgovorno lice Upravitelja novčanom kaznom u iznosu od 200,00 KM do 1.000,00 KM, a kako ovakvo nepostupanje Upravitelja može ugroziti život i zdravlje etažnih vlasnika, to se Upravitelj, shodno članu 39. stav 1. tačka f) i stav 2. Zakona o korištenju, i za ovaj prekršaj ima kazniti novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 KM do 5.000,00 KM, a odgovorno lice Upravitelja novčanom kaznom u iznosu od 200,00 KM do 1.000,00 KM.
Osim navedene novčane kazne, ukoliko nadležna osoba Službe za civilnu zaštitu utvrdi osnov sumnje, protiv odgovornog lica Upravitelja se po službenoj dužnosti ima podnijeti i krivična prijava nadležnom tužilaštvu zbog počinjenog krivičnog djela - Izazivanje opće opasnosti - iz člana 323. stav 2. u vezi sa stavom 3. i krivičnog djela - Nesavjestan rad u službi - iz člana 387. stav 1. Krivičnog zakona F BIH ("Službene novine F BIH", broj: 36/2003, 21/2004 - ispr., 69/2004, 18/2005, 42/2010, 42/2011, 59/2014, 76/2014, 46/2016 i 75/2017.
S druge strane, obaveza Predstavnika, određena članom 13. stav 1. tačka c) Zakona o korištenju, je da dogovara sa Upraviteljem redovne servise protivpožarnih instalacija i aparata i da, shodno tačci e) istog stava vrši kontrolu provođenja godišnjeg plana održavanja protivpožarnih instalacija i aparata, a što Predstavnik nije činio. Nadalje, članom 21. Pravilnika o tehničkim normativima za vanjsku i unutrašnju hidrantsku mrežu za gašenje požara („Službene novine Federacije BiH“, broj: 87/11) je propisano da zidni hidranti moraju biti obojeni crvenom bojom na kojoj se nalazi oznaka iz koje je jasno vidljivo da se u ormariću nalazi oprema hidrantske mreže za gašenje požara, koji ormarići u tom slučaju mora biti označeni simbolom prema normi BAS ISO 6309. Ormarići zidnih hidranata su do 07.05.2022. godine ispunjavali ovaj uvjet u pogledu boje i oznake ormarića. Međutim, Predstavnik je 07.05.2022. godine angažovao nepoznata lica da izvrše krečenje ulaza od prizemlja do četvrtog sprata, bez prethodne najave i bez saglasnosti etažnih vlasnika, prilikom čega su svi pogođeni ormarići ofarbani sivom bojom, uključujući i njiovu staklenu površinu sa oznakom "H". Na ovaj način je Predstavnik propustio da izvrši svoju obavezu predviđenu članom 13. stav 1. tačka d) da kontroliše izvršenje radnog naloga Upravitelju, odnosno da izvrši kontrolu radova ukoliko nije ni potpisao radni nalog. Imajući u vidu navedeno, potrebno je da, ukoliko nadležna osoba Službe za civilnu zaštitu utvrdi osnov sumnje, protiv Predstavnika podnese krivičnu prijavu nadležnom tužilaštvu zbog počinjenog krivičnog djela - Izazivanje opće opasnosti - iz člana 323. stav 2. u vezi sa stavom 3. Krivičnog zakona F BIH ("Službene novine F BIH", broj: 36/2003, 21/2004 - ispr., 69/2004, 18/2005, 42/2010, 42/2011, 59/2014, 76/2014, 46/2016 i 75/2017.
Predlažem da nadležna osoba Službe civilne zaštite, u cilju pravilnog i potpunog utvrđivanja činjeničnog stanja, izvrši uvid u svu relevantnu dokumentaciju koja se nalazi kod Upravitelja i/ili Predstavnika, i nadležnih Gradskih službi i organa, te izvrši pregled unutrašnje hidrantske mreže i ostalih protivpožarnih instalacija i uređaja ulaza na adresi Maršala Tita 68.
Napominje se da činjenice koje su općepoznate i čije postojanje zakon pretpostavlja, ne treba dokazivati, shodno članu 158. stav 2. i 3. Zakona o upravnom postupku, niti se od podnosioca zahtjeva može tražiti dostavljanje dokaza o činjenicama koje brže i lakše može pribaviti organ koji vodi postupak i uvjerenja koja organi nisu dužni izdavati po članu 170. Zakona o upravnom postupku, shodno članu 135. stav 2. istog Zakona, te da je se prilikom rješavanja zahtjeva potrebno rukovoditi odredbama člana 156. Statuta Grada Tuzle i člana 5. stav 1. i člana 6. i 14. Zakona o upravnom postupku, odnosno zahtjev riješiti uz maksimalnu transparentnost, jednostavnost i kvalitetno i potpuno rješavanje za što kraće vrijeme.
Važnost transparentnog, kvalitetnog, potpunog i brzog rješavanja ovog zahtjeva leži i u činjenici da je održavanje zajedničkih dijelova i uređaja zgrade i upravljanje zgradom javni interes, shodno članu 1. stav 2. Zakona o korištenju, dok je zaštita od požara i vatrogastvo djelatnost od posebnog javnog interesa za Grad, shodno članu 3. stav 1. Zakona o zaštiti od požara TK i članu 3. Odluke o organiziranju i funkcioniranju zaštite od požara i vatrogastva, a posebno u činjenici da se u navedenom ulazu na adresi Maršala Tita 68 nalazi JU "Naše dijete", vrtić "Snjeguljica", koji se u Planu zaštite od požara Grada Tuzla nalazi na listi građevina na kojima se može očekivati požar većih razmjera, pod rednim brojem 91., sa klasifikacionom šifrom, oznakom grupe građevine i kategorijom ugroženosti: III-1212-PU2, shodno članu 29. Zakona o zaštiti od požara F BIH, kao i činjenicu da je predmetna zgrada, shodno Prilogu "A" Pravilnika o uslovima, osnovama i kriterijima za razvrstavanje građevina u kategorije ugroženosti od požara („Službene novine Federacije BiH“, broj: 79/11), razvrstana u Visoko zahtjevnu građevinu - PU1 kategorije požarne ugroženosti, obzirom da je visina zadnje etaže viša od 22 metra.
Ukoliko nadležna služba smatra da ovaj zahtjev sadrži neki formalni nedostatak koji sprečava postupanje po istom, ili da je nerazumljiv ili nepotpun, molim da postupi shodno članu 67. stav 1. Zakona o upravnom postupku i da mi odredi rok za otklanjanje tih nedostataka.
Tuzla, 21.06.2022. godine
PODNOSILAC ZAHTJEVA:
Sa ličnim podacima kako su dostavljeni prilikom popunjavanja zahtjeva na online platformi centar72.ba/tuzla i putem zahtjeva dostavljenog na službene e-mail adrese Službe civilne zaštite.