Surađujem s mojim gradom

Error message

  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int in element_children() (line 6604 of /home/ab26705/public_html/centar72.ba/includes/common.inc).

Prijava: Neodržavanje javne zelene površine Topolica/Nesiba Malkića/Fadila Jahića (Tuzla)

Neodržavanje javne zelene površine Topolica/Nesiba Malkića/Fadila Jahića
Održavanje zelenih površina |
08.08.2023. |
U proceduri |
Pitanje korisnika

NA POSTUPANJE:
1. Komunalni inspektor putem Glavnog inspektora za Inspektorat Komunalne djelatnosti Jazida Ferhatbegovića
2. Pomoćnik gradonačelnika za Službu za inspekcijske poslove Aleksandra Azinović-Trakilović

NA ZNANJE:
- Miralem Mulać, šef Službe za komunalne poslove, izgradnju i poslove mjesnih zajednica Grada Tuzla
- Admir Bećirović, direktor JKP Komunalac d.o.o. Tuzla

Subjekti inspekcijskog nadzora:
1. Miralem Mulać, šef Službe za komunalne poslove, izgradnju i poslove mjesnih zajednica Grada Tuzla
2. Admir Bećirović, direktor JKP Komunalac d.o.o. Tuzla

Mjesto inspekcijskog nadzora:
Javna zelena površina koja se nalazi u MZ Ši selo na raskrsnici ulica Topolica, Nesiba Malkića i Fadila Jahića Španca, odnosno na dijelovima parcela broj: 2241/1 i 2241/2, zvane Doline, ostalo neplodno zemljište, K.O. Tuzla III, upisane u katastarskom operatu i ZK ulošku kao posjed i vlasništvo Grada Tuzla.

Radi: kršenja odredbi člana 93. stav (1) i (2) i člana 94. stav (1) tačka 2., 4., 7., 12. i 16. Odluke o komunalnom redu.

Predmetna javna zelena površina sa sjeverne strane međi sa ulicom Fadila Jahića Španca, sa istočne i južne strane sa ulicom Topolica i sa zapadne strane međi sa ulicama Nesiba Malkića i Fadila Jahića Španca, te predstavlja travnjak, odnosno zemljišni pojas uz navedene javne saobraćajne površine na kojem je zasađeno zelenilo, a na licu mjesta zauzima površinu od cca. 500 m2.

Služba za komunalne poslove Grada Tuzla, odnosno JKP Komunalac d.o.o. Tuzla kojem je ugovorom prenešena obaveza održavanja javnih zelenih površina u Gradu Tuzla, zadnjih 45 godina ne vrše svoju obavezu održavanja ove javne zelene površine, ne kose je, ne vrše obrezivanje i oblikovanje stabala i grmlja, uklanjanje štetnih biljaka, obnavljanje i rekonstrukciju i ostale radnje neophodne da bi služila svrsi, niti druge radove utvrđene u programu održavanja javnih zelenih površina, uslijed čega je na istoj izrastao korov visine 2 metra i grmoliko rastinje visine drveća, te je postala leglo zmija i glodara.

DOKAZ: fotografije predmetne javne zelene površine, prilažu se

Stanari su se 26.07.2022. godine obratili Službi za komunalne poslove Grada Tuzla sa zahtjevom za održavanje predmetne površine. U svom odgovoru od 28.07.2022. godine Služba navodi da predmetna površina spada u neuređene površine koje još nisu dobile svoju krajnju namjenu i kao takve održavaju se vanrednim nalogom u skladu sa raspoloživim budžetskim sredstvima za tekuću godinu.

DOKAZ:
- Prijava: Košenje javne površine raskrsnica Prinčeva džamija podnešena Gradu Tuzla 26.07.2022. godine, sa odgovorom Grada Tuzla od 28.08.2022. godine, online dostupna pod linkom:
http://centar72.ba/tuzla/prijava/ko%C5%A1enje-javne-povr%C5%A1ine-raskrs...

Kako Grad nije izvršio svoju obavezu ni nakon godinu dana od poziva stanara, stanari su 05.07.2023. i 11.07.2023. godine ponovo pozvali Službu za komunalne poslove da putem ugovornog pravnog lica izvrši svoju obavezu održavanja predmetne površine, a ukoliko nemaju namjeru da to učine, da stanarima odlukom odobre naknadu troškova koji im nastaju angažovanjem i plaćanjem trećih lica za održavanje.

DOKAZ:
- Prijava: Ponovljena žalba - Neodržavanje javne zelene površine džamija Kralj Abdullah, podnešena Gradu Tuzla 05.07.2023. godine, online dostupna pod linkom:
http://centar72.ba/tuzla/prijava/ponovljena-%C5%BEalba-neodr%C5%BEavanje...
- Ponovljena žalba neodržavanje javne površine džamija Kralj Abdulah, podnešena Pomoćniku gradonačelnika za Službu za komunalne poslove Miralemu Mulaću 11.07.2023. godine

Pravdanje neodržavanja time da "predmetna površina spada u neuređene površine koje još nisu dobile svoju krajnju namjenu i kao takve održavaju se vanrednim nalogom u skladu sa raspoloživim budžetskim sredstvima za tekuću godinu" smatramo potpuno paušalnim, neosnovanim i protivnim odredbama Odluke o komunalnom redu, a posebno iz razloga što se ova površina ne održava preko 45 godina.

Naime, shodno članu 2. stav (1) tačka 1. alineja druga Odluke o komunalnom redu („Službeni glasnik Općine Tuzla“, broj 4/10, 9/10, 1/11 i 3/11 i „Službeni glasnik Grada Tuzla“, broj 11/15, 9/16, 1/18, 5/18, 1/19, 9/19 i 1/20, u daljem tekstu: Odluka), javne površine su javne zelene površine (između ostalog: travnjaci, zemljišni pojas uz javne saobraćajne površine na kojem je zasađeno zelenilo i slične površine).

Javne zelene površine moraju se, u skladu sa članom 93. stav (1) i (2) Odluke održavati u skladu s programom održavanja zelenih površina koji utvrđenim od strane Službe za komunalne poslove u saradnji s javnim komunalnim preduzećem, kome je shodno Odluci o komunalnim djelatnostima isto i povjereno, a najkasnije do 31. 03. za tekuću godinu.

Za obavljanje poslova održavanja javnih zelenih površina, odgovorna je Služba za komunalne poslove, a poslove obavlja pravno ili fizičko lice kome Grad povjeri izvršavanje ovih poslova, u skladu sa članom 93. stav (1) Odluke.

Pod održavanjem javnih zelenih površina, kako je to propisanom članom 94. stav (1) tačka 2., 4., 7., 12. i 16. Odluke, podrazumjeva se posebno obrezivanje i oblikovanje stabala i grmlja, košenje trave, uklanjanje štetnih biljaka, obnavljanje i rekonstrukcija javne zelene površine i ostale radnje neophodne da bi javne zelene površine služile svrsi, kao i drugi radovi utvrđeni u programu održavanja javnih zelenih površina. Pokošena trava, lišće i drugo otpaci, moraju se odmah ukloniti sa javne zelene površine, kako je to određeno stavom (2) istog člana.

Nadzor nad provođenjem komunalnog reda propisanog Odlukom obavlja Služba za komunalne poslove Grada Tuzle, komunalna i druge inspekcije i komunalni redari Grada Tuzla, shodno članu 154. stav (1) i (2) Odluke.

Preduzimanje mjera za provođenje komunalnog reda smatra se hitnim i od posebnog je interesa za Grad Tuzla, shodno članu 157. stav (3) Odluke.

Dakle, Odlukom je jasno određeno da predmetna površina predstavlja javnu zelenu površinu, te su precizno propisani način održavanja iste i subjekti koji su istu dužni redovno održavati. Pri tome Odluka ne poznaje termin "neuređena površina koja još nije dobila svoju krajnju namjenu" niti "održavanje vanrednim nalogom u skladu sa raspoloživim sredstvima za tekuću godinu" na koje se Služba za komunalne poslove u pravdanju neizvršavanja svojih obaveza poziva.

Sve i kad bi navodi Službe za komunalne poslove bili tačni, apsurdna je tvrdnja da za preko 45 godina nije bilo 10 KM sredstava u budžetu da se pokosi površina od 500 m2, obzirom da je za košenje iste potreban 20-minutni angažman tri NK radnika = 4,5 KM uz materijalni trošak u iznosu od 5 KM (4 rezervoara trimera zapremine 0,33 l x 2,62 KM/litru benzina 95ice = 3,46 KM + 25 ml dvotaktnog ulja za mješavinu = 1,50 KM).

S druge strane, Služba za komunalne poslove putem JKP Komunalac d.o.o. redovno održava i kosi javne zelene površine u neposrednoj blizini ove, npr. travnjak sa južne strane PZC Stupine udaljen 40 m od predmetne površine i livadu sa zapadne strane benzinske pumpe Hifa, koje se po svojoj namjeni ne razlikuju od predmetne površine koja se ne održava.

Istovremeno, Služba za komunalne poslove je izdala odobrenje za postavljanje rekamnog panoa na koji se redovno postavljaju plakati različitih firmi i postavljanje i asfaltiranje parkinga za posjetioce zubne poliklinike Huskanović, upravo na predmetnoj površini, za što redovno ubire i naknadu, dok površinu ne održava.

Imajući u vidu navedeno dugogodišnje kršenje odredbi Odluke, poziva se da komunalni inspektor da u skladu sa članom 155. alineja druga Odluke naredi održavanje predmetne javne zelene površine ako pregledom utvrdi da se oni ne obavljaju u skladu s odredbama ove Odluke, ili da se ne obavljaju potpuno ili pravilno.

Nadalje, subjekti nadzora krše i odredbe Zakona o komunalnim djelatnostima TK ("Sl. novine TK", broj: 11/05 i 14/13, u daljem tekstu: Zakon).

Naime, članom 3. tačka 7. Zakona je određeno da održavanje javne površine spada u Komunalne djelatnosti u smislu ovog zakona, pod kojim održavanjem se, u smislu člana 4. stavi (1) tačka 7., podrazumijeva, između ostalog, održavanje javnih zelenih površina i hortikultura.

Komunalne djelatnosti su od javnog društvenog interesa, shodno članu 5. stav (1) Zakona.

Grad Tuzla i JKP Komunalac d.o.o. Tuzla, kao pravno lice koje obavlja komunalnu djelatnost održavanja javnih zelenih površina, obavezni na osnovu ovog Zakona i posebnih propisa (Odluke o komunalnom redu) osigurati trajno i kvalitetno obavljanje komunalnih djelatnosti, što je određeno članom 5. stav (2) tačka a) Zakona.

JKP Komunalac kao davaoc komunalne usluge održavanja javnih zelenih površina mora posjedovati odgovarajuću opremu i sredstva za obavljanje komunalnih djelatnosti, raspolagati odgovarajućim stručnim kadrovima koji mogu obezbijediti stalno i kvalitetno obavljanje komunalnih djelatnosti i obezbijediti vršenje komunalnih djelatnosti u skladu sa odredbama ovog zakona i drugih propisa,
shodno članu 11. tačka b), c) i d) Zakona.

Davaoc komunalne usluge dužan je organizovati svoj rad i poslovanje kojim obezbjeđuje trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga korisnicima pod uslovima, na način i prema normativima koji su
određeni Zakonom i drugim propisima, određeni kvalitet komunalnih usluga koji podrazumijeva naročito: zaštitu okoline i tačnost u pogledu rokova i isporuke i sigurnost korisnika u dobijanju usluga, razvoj i unapređenje kvaliteta i asortimana komunalnih usluga, kao i unapredivanju organizacije rada, efikasnosti i drugih uslova, a što je sve propisano članom 12. tačka a), c) i d) Zakona, a ako se ne pridržava ovih odredbi, kaznit će se za prekršaj novčanom kaznom od 1.000,00 do 5.000,00 KM, a odgovorno lice kaznom od 200,00 do 1.000,00 KM, kako je to određeno članom 42. Zakona.

U slučaju nastupanja poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalnih djelatnosti, davalac komunalne usluge dužan je, shodno članu 14. stav (1) Zakona, odmah o tome na adekvatan način obavijestiti nadležnu Gradsku službu, i istovremeno preduzeti mjere za otklanjanje uzroka poremećaja i za obezbjeđenje pružanja usluga, a ako to ne učini, davalac komunalne usluge kaznit će se za prekršaj novčanom kaznom od 1.000,00 do 5.000,00 KM, a odgovorno lice davaoca usluge kaznom od 200,00 do 1.000,00 KM, kako je to određeno članom 41. stav (1) tačka b) i stav (2) Zakona.

Nadležna Služba za komunalne poslove, po prijemu obaviještenja iz člana 14. stav (1) Zakona odnosno po utvrđivanju poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, dužna je, shodno članu 14. stav (2) tačka d) Zakona, odmah da utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja djelatnosti i učinjenu štetu.

Davalac komunalne usluge, shodno članu 16. stav (1) Zakona, ne može uskratiti komunalnu uslugu osim u slučajevima navedenim u istom članu, a ako to učini, kaznit će se za prekršaj novčanom kaznom od 1.000,00 do 5.000,00 KM, a odgovorno lice kaznom od 200,00 do 1.000,00 KM, shodno članu 41. stav (1) tačka c) i stav (2) Zakona.

Inspekcijski nadzor nad provođenjem odredaba Zakona i posebnih propisa iz člana 4. stav (2) Zakona (Odluke o komunalnom redu) vrši gradski komunalni inspektor u okviru svoje nadležnosti, kako je to određeno članom 37. stav (1) Zakona.

Imajući u vidu navedene odredbe Zakona, poziva se komunalni inspektor da shodno svojim ovlaštenjima iz člana 39. stav (1) Zakona prekontroliše da li se komunalna djelatnost održavanja predmetne javne zelene površine obavlja na način utvrđen Zakonom i Odlukom, prekontroliše stanje predmetne površine kao komunalnog objekta, naredi da se utvrđeni nedostaci i nepravilnosti otklone na način i u roku kako je određeno Zakonom i Odlukom, naredi preduzimanje odgovarajućih radnji koje su subjekti nadzora po Zakonu ili Odluci bili dužni preduzeti, izrekne i naplati novčanu kaznu u skladu sa Zakonom ili Odlukom, podnese prijavu protiv subjekta nadzora i odgovornih lica za učinjeni prekršaj i odredi i druge mjere i radnje za koje je ovlašten Zakonom i drugim propisom.

U roku od 15 dana od dana okončanja inspekcijskog nadzora, potrebno je da podnosioca zahtjeva pismeno (putem e-maila ili pošte) obavijestite o preduzetim mjerama, shodno članu 87. stav 3. Zakona o inspekcijama TK.

Obzirom da višedecenijsko neodržavanje predmetne javne zelene površine nedvojbeno ukazuje na to da JKP Komunalac d.o.o. Tuzla nije u stanju da izvršava povjerene mu poslove u ovom konkretnom slučaju, to ovim putem koristimo priliku i da ponovno pozovemo Grad Tuzla da fizičkom licu ugovorom povjeri održavanje predmetne površine, u skladu sa članom 93. stav (1) Odluke i članom 9. stav (1) Zakona, ili da stanarima graničnih ulica obezbijedi sredstva da angažuju fizička lica za održavanje.

Odgovor iz grada
Još uvijek nema odgovora iz Grada.
,