Prijava: Za pakete potrebno 25 dana (Zenica)
Poštovani,
Gradonačelnik Grada Zenica je u petak, 20. marta 2020. godine uputio pismeni poziv svim povjerenicima i predsjednicima mjesnih zajednica Grada Zenica za dostavljanje spiskova imena i prezimena mještana iz istih mjesnih zajednica iz kategorije našeg najugroženijeg stanovništva, kojima bi se podijelili paketi pomoći sa prehrambenim i higijenskim artiklima.
Dakle, nije tačno da je riječ o naredbi, već o pozivu. Nadalje, shodno navedenom pozivu, predsjednici i povjerenici mjesnih zajednica trebali su dostaviti svoje spiskove Stručnoj službi Gradskog vijeća do ponedjeljka, 23. marta 2020. godine, predajom na protokol Gradske uprave Zenica, najkasnije do 16,00 časova. Nakon što je Stručna služba Gradskog vijeća zaprimila navedene spiskove, iste je trebalo i pregledati, te utvrditi koje od 74 mjesne zajednice nisu dostavile svoje spiskove. Preko 70% dostavljenih spiskova sačinjeno je vlastoručno. Osim toga, zbog potreba za objavljivanjem imena i prezimena predloženih mještana za dodjelu paketa pomoći, kako je to i navedeno u pisanom pozivu Gradonačelnika, bilo je neophodno sve zaprimljene spiskove sa preko 2550 imena i prezimena prepisati u formi pogodnoj za objavu na zvaničnoj internet stranici Grada Zenica, a koje je objavljivanje, uz određene tehničke poteškoće, izvršeno u četvrtak, 26. marta 2020. godine, odnosno u roku od tri dana od dana prijema predmetnih spiskova.
Prilikom objave navedenih spiskova pozvani su svi građani da iste pregledaju i Stručnoj službi Gradskog vijeća prijave sve eventualne zloupotrebe ovog vida pomoći, kao i da nam se prijave ukoliko smatraju da iz neopravdanih razloga nisu uvršteni na spisak. U konkretnom slučaju nije postojala nikakva naredba u smislu roka do kojeg se postupanje po provjerama trebalo završiti, a imajući u vidu da nam se i danas javljaju građani za uvršavanje na spisak, određivanje takvog roka bilo bi bespredmetno. Ovo posebno imajući u vidu da smo nakon objave prvobitno sačinjenih spiskova zaprimili preko 500 e-mail poruka i preko 400 telefonskih poziva. Na sve e-mail poruke smo se potrudili da odgovorimo, a da bismo u tome i uspjeli radili smo izvan radnog vremena i u dane vikenda. Pritom, napominjemo da smo navedene poslove obavljali sa minimalnim radnim kapacitetima, zbog primjene preventivnih mjera protiv zaraze koronavirusom, te da smo u namjeri maksimalnih sprečavanja bilo kakvih bliskih kontakata, najveći dio poslova vezanih za kontrolu prijava i sačinavanje konačnih spiskova obavljali koristeći se dostupnim telekomunikacionim tehnologijama.
Dakle, završiti cjelokupan posao u roku od 10 dana nakon objavljivanja prvobitnog spiska je bilo nemoguće, jer smo dvije sedmice nakon ove objave u kontinuitetu do policijskog sata zaprimali prijave građana, što svakako nismo mogli niti spriječiti, niti odbiti. Stoga su sve prijave završene u petak, 10. aprila 2020. godine.
U konačnici, određivanje bilo kakvog roka u postupanju po prijavama građana i završavanju konačnih spiskova bilo bi neprihvatljivo, jer bi se takvim rokom u ovim vanrednim okolnostima samo naštetilo građanima koji se ne bi stigli blagovremeno se prijaviti za dodjelu paketa pomoći, kao ni prijaviti primijećene zloupotrebe na prvobitno sačinjenim spiskovima.
Napominjemo da je cilj ove akcije pružanje pomoći u vidu dodjele paketa sa prehrambenim i higijenskim artiklima najugroženim kategorijama naših građana, te da je akcija mogla biti mnogo ranije završena da su se prvobitni spiskovi sačinili u skladu sa izričitim uslovima iz pisanog poziva Gradonačelnika, a ne mnogobrojnim pokušajima da se od ovaj vid pomoći okoriste lica koja ni najmanje nisu u stanju teške socijalne potrebe.
S poštovanjem,
Azra Hajdarević, dipl. pravnica
Sekretarka gradskog vijeća Zenica